söndag 21 juni 2009

Midsommar helg i Härjedalen!

En promenad bort till Håkanssonsvallen.

Vallen ligger stilla och tyst.

Vi är en liten bit nedanför trädgränsen och man måste ställe sig frågan vart detta grova timmer kommer ifrån... Inte kan det väl ha växt så grova granar här?

Håkanssonsvallen.

Det ligger kvar en hel del snö i fjällen.

"Fjellrâpâ" hade jag varit mera intresserad av vad min faster K hade att lära mig så hade jag nog suttit i kanten av vallen och gjort vispar, men inte ville jag lära mig det när jag hade tillfället....

Orosmåln  Det ser ut som det var jätte dåligt väder, men det kom bara någon lite regnskur och +13-14* och nästan ingen "avåt" (mygg, knott mm).

Vi lyckades hittta några blommor till Midsommarbordet.

MUMS!!!!

I Hede verkar himlen ha öppnat alla portar, Sonfjället är gömt bakom en regäl regnskur...

Städjan i Dalarna.... Det är vidsynt på utkiken.

Sonfjället börjar så smått omma ut ur dimman...

Lillfjället, där bakom ligger Grundsjön, dit ska jag åka på fredag!!!! Längtar redan!

Inga kommentarer: