lördag 6 september 2008

Ännu en arbetsdag...

Toaletten har varit i ett desperat behov av att "STÄDA MIG!!!!!" Idag tog jag tag i det... Och jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte känns skönt att det är gjort, och att det nu luktar riktigt gott när man går in genom toadörren. Men men... När jag ändå var på gång och väntade på att Mp3n skulle ladda batteriet (till min promenad, "Ett snyggt lik" av Peter James) så fortsatte jag in i sovrummet. Hos oss är det trångt, och i vårt sovrum samlas allt som inte har någon egen plats i lägenheten... Under sängen fanns en kartong med gammalt "bra att ha" sen jag jobbade som lärare, en Dinosaurieväska som jag gjorde under "läsinlärningskursen" på lärarhögskolan, morfars tvåradiga dragspel (jag har kunnat "Drömmen om Elin" men idag kunde jag bara halva...) och gitarren och en massa damm!!! "Bra å ha"kartongen är bortstädad och blev en påse ihopplock till en god vän som fortfarande jobbar som lärare (hon tar dinosaurieväskan åxå), så kvar blev dragspel och gitarr!  Sedan gav jag mig på lagerhyllan där allt rat ligger, och nu får alla påsar som tillhör TvaNystan  helt plötsligt plats i hyllan!!! INTE PÅ GOLVET!!!! Sen dammsög jag hela lägenheten (83m3) och gick med sopsorteringen (tror att Mp3n varit färdigladdad länge då) och sedan promenad (dumt nog satte jag inte på mig stegräknaren förrän jag gick på promenad).

Nu var planen att jag skulle sova en timma innan jag drar på jobb, men så hamnade jag framför datorn... Ja ni vet.... 18.45 går bussen från Torvalla som jag måste ta  (fanns inte så många att välja på... Typ ingen....) och när jag slutar vet ingen.... Har väntat hela dan på att de ska ringa och säga att jag inte behöver komma.... Men nej!!!! Har inte varit ledig sen förra torsdagen! JA jag vet... De finns dom som inte får nått jobb! Men att vara springvickare är lite säsångsbetonat= alla dagar eller inga...

Inga kommentarer: