tisdag 4 november 2008

Vilken natt!!!!

Drömde att jag var bjuden på två gamla klasskompissars bröllop i den medeltida 6kantiga träkyrkan i Brunflo. Kyrkan låg mitt ute i en kohage och det var långt till närmsta toalett, om det ens fanns någon. Eftersom det var långt och det var massor med bröllopsgäster hade alla blöjor. Mina var storlek extraextrajättestor och nådde nästan upp i armhålorna + att det säkert gått in en till av mig på bredden. Men vad utstår man inte för att få gå bröllopsfest!?!?!

Min mamma var en av gästerna och hon hade med sig en kartong till mig med saker hon plockat ur mitt rum, nu när jag flyttat. I kartongen låg det böcker och en massa rat + flera kuver med kort. Innan jag tittade på korten var det jätteviktigt att jag hälsade på en kvinna och hennes son. När jag gjort det satte jag mig i en av kyrkbäkarna och tittade på korten. I ett kuver låg svartvita kort på kvinnan och hennes son, han var 30 år för hans personnummer stod på korten. "Säg Hej till din halvbror" sa mamma. "Halvbror???" "De är så mycket du inte vet!" blev svaret...

Vi fortsatte feststämningen i kyrkan, med korna råmande runt knutarna, men nått brudpar kom aldrig... De hade åkt nån annanstans och gift sig där!!!

Kunde inte annat än skratta när jag vaknade!!!  Blöjor!!! Det är säkert 10 år sedan mina kompisar gifte sig. Nån träkyrka har jag aldrig sett i Brunflo, och om den finns så ligger den definitivt inte i en kohage! Nån halvbror har jag veterligen inte heller, men som sagt; Det är mycket jag inte vet!!!

Inga kommentarer: