onsdag 7 juli 2010

Bilder från veckan som gått =)

Under natten mot fredagen (den2/7) var det frågan om nattfrost... Men vad gör det när solen sen kommer och värmer alla frusna själar!

Under den här granen är det ett djupt hål, utan speciellt stenig botten, som var alldeles lagom att bada i när jag var liten. Nu har stenarna förslyttats lite och den ganska stenfria botten har blivit lika stenig som resten av Anån . Men det roliga är att jag var livrädd för att granen skulle tippa över mig när jag badade!!! Såhär 35-36 år senare känns det som överflödig rädsla....

Nåja!!!! Snön är så gott som borta i Anåfjället och då får man bada enligt mormor och mamma! Så.......

Det får räcka så! Det hade gått att bada men ett dopp i sjön hade varit en bättre idé... Det är så vasst att kliva ut på denna steniga botten så man hinner bara tänka på hur kallt det egentligen är.. JA det var +grader! Men inte mycket mer

I den här böjen hade mormor och morfar sin brygga och där är Anån betydligt djupare och det går att ta några simtag utan att slå i knäna. Om man dessutom simmar mot strömmen så kan man simma läääänge på samma ställe! Men jag fegade ur och det blev inget bad i Anån i år heller.... Iaf inte hitills iår

Sedan var det dags att lämna Paradiset och sätta sig på en buss till den stora staden och jobbarhelg...

Inga kommentarer: