fredag 28 augusti 2009

OK! Jag gör ett nytt försök att få säga det jag vill.....

VILL HA!!!! en i vardagsrummet, framför TVn, där jag kan sitta och mysa och sticka eller läsa en god bok och stimulera balassinnet....

(detta har jag försökt att säga i tre dagar nu, men eftersom min mobil är utrustad med minneskort har jag kunnat laddat ner kortet i datorn och sedan skriva detta inlägg som jag skrev och skickade för första gången i tisdags.......)

JAg ber om ursäkt för de dåliga bilderna (garnet jag stickar i går från skogsgrönt till vitt). Detta är ett par 2-at-a-time socks! Man använder sig av en rundsticka. Jag har laggt upp 64m/socka. När man lagt upp drar men ut en båge (loop) av rundstickan halvvägs på varje socka, alltså 32m böj 32m/socka. Sedan stickar man en halv socka i taget och flyttar stickan så att det alltid är en båge (eller topparna på stickan) på halva sockan. (Det blir som om man stickade en socka på två istället för fyra stickor, fast nu sitter de två stickorna ihop.)

Här kan ni se böjen på stickan, halvvägs på socka nummer 2.

Jag har åxå börjat med 2-at-a-time toe-up sockar hemma. Toe-up betyder att man börjar från tån och arbetar sig uppåt, perfekt när man bara har en viss mängd garn och vill få så länga sockar som möjligt.

JAg vet att jag är urusel på att förklara, och jag är tacksam om någon kan sprida lite ljus över vad jag försöker säga via kommentarer....

Nu ska här stickas lite och tittas på nått dåligt TVprogram

Inga kommentarer: