torsdag 18 december 2008

Jag har slagits med en bäver!

Inatt var en av de där nätterna igen när det bara var konstigt och jobbigt. Drömde att jag bodde hemma i RAmundberget och jobbade på nått AMUprojekt uppe vid Grundsjön. Vad det var för jobb kan jag inte dra mig till minnes... Men iallafall så var jag så trött att jag inte kunde ta mig upp och missade 4:ans buss från Ramundberget till Långå (4:an går annars mellan Torvalla och Härke och är den buss jag tagit mig till jobbet med oftast sedan 1991) men eftersom detta var i glesbygden gick inte 4:an minst en gång i halvtimman utan morgon och kväll. Så det blev inget jobb utan mamma och jag tog bilen till posten i Ljusnedal. På väg tillbaka så tittade jag avundsjukt på den nya friskolans lokaler vid Ljusnans strand med panoramafönster mot fjällvärlden, där skulle man ha jobbat. När vi åkt förbi skolan som låg i slutet av raksträckan så tog vägen slut och det fanns ingen vägbro över Ljusnan. Så vi parkerade bilen och jag vadade över NÄR en bäver kom och gick till anfall!!! Ja slogs som en, Ja jag vet inte vad, tills mamma jagade bävern på flykten med stammen av en fjällbjörk.

Jag har jätteont i min axel idag och jag vet inte om jag drömde att jag sloga med en bäver för att jag hade ont ELLER om jag har ont för att jag slagits med en bäver.... Vad jag vet är att jag var fruktansvärt trött och snosade 100 ggr innan jag tog mig iväg in i duschen.

Inga kommentarer: