fredag 13 februari 2009

SLUTAT!!!!!?

Var på undersökning/constulation i onsdags på Comodia (östersundskommunshälsovård) för mitt tobaksmissbruk. För er som inte hängt med så ska Östersunds kommun vara tobaksfri from 1 jan 2009. Alla som vill ska få hjälp av kommunen att sluta, så jag tog chansen. Det är nämnligen så att de ska ge en det stöd, ekonomiskt eller vad man vill. Jag var dit på en consultation på 1 1/2 timme med blodtryck/blodsocker/kolestreol undersökning. Allt var OK och hon rekommenderade nikotinplåster.... Men prata med apoteket, de vet bäst....

OK. Jag beger mig till apoteket..... Min erfarenhet är att de hjälper med det mesta, så det är väl inte så otroloigt att de vet hur man hjälper en snusare att sluta, speciellt inte i Jämtland där var och varannan snusar.......

Jag ska omvärdera apoteket, speciellt de på Lillänge... Men jag köpte plåster (chefen betalar det mesta) och hoppas att hon på comodia vet vad hon talar om.....

Inga kommentarer: