lördag 26 september 2009

Det hjälpte inte....

Jojken hjälpte inte! Träden har stått i en enda krok, mendet har varit varma vindar! +15* och då får man inte klaga i Jämtland i september!!!

Idag tog jag mig ner på staden för att titta i affärer. Det händer inte ofta men när GinaTricot och Cubus kommit till stan bara måste man . Det gamla Domushuset är numera Mittpunkten! JAg kan utan att överdriva säga att jag INTE var ensam på stan en sånn här dag. Men det första hände var att jag sprang på J som hade lite frigång från Lassarettet. J var påväg att äta lunch och jag hängde på, även fast jag nyss klivit upp från frukostbordet... Det blev helgens första kopp kaffe. Sedan snurrade vi runt ett tag innan det var dags för J att gå tillbaka.
Väl hemkommen har det inte hänt så mycket... Lagat middag, vilat och nu sitter jag här
I torsdags fick jag första grönsakslådan från Åsträdgård levererad till jobbet. Riktigt nice! MAn får inte bestämma innehållet utan potatisen vara eller icke vara, och vår låda var full av persilja, morötter, en kålrot, purjolök, brockoli, och ett knippr rödbetor. Per mail kom ett brev med förslag på vad man kan göra av grönsakerna och jag har aldrig tillagat rödbetor (utom inläggning) men nu är jag en erfarenhet rikare och har magen full av rödbetor .

"Ugnsstekta är de fantastiska. Råskala dem och lägg i en ugnssäker form, efter 10-15 minuter i 180 grader lägger man på skivad ost gärna av get och gratinerar. "

Jag använde mig av Chevré... MUMS!!!

Inga kommentarer: