lördag 12 september 2009

Hotet

Av Michael Connelly.

Detta är den trettonde boken om Harry Borsch: JAg trodde att jag varit med hela vägen men "Hotet" kastar helatiden tillbaka blickar mot "Eko Park" och den verkar det som jag missat.... Annars har vi alla ingredienser som en Harry Borsch deckare ska innehålla; En tvär Harry som vill gå sin egen väg, hellst mot FBI! och mot sin partner. Den här gången är det ett mord som leder till en stor ceciumstöld och Terrorister.... Tror Harry på det? Nä!!!

Boken är lite förutsägbar, men slutuet är otroligt oväntat. Jag gillar Harry Borsch, och det är inte helt fel att det är Magnus Roosmann som läser böckerna.... All kredit till honom!!!! Jag tror att det är han som gör böckerna!

Det är som Täppas sa på nått jubileum för ljudboken; 

Det finns ingen bok så bra att en dålig upplasare kan förstöra den och det finna ingen bok så dålig att en bra uppläsare inet kan göra den lyssningsbar....

Eller nått... Jag har höer detta citat på en intervju på TV och kommer inte ihåg det ordagrannt men detta är andemeningan.....

Nå.... Hur var det då med "Hotet"???? Ja, gillar man Harry Borsch är den värd att läsas/lyssnas, annars så...... har jag hört bättre av Michael Connelly!

Inga kommentarer: