fredag 9 oktober 2009

En liten Solskenshitoria....

                      

Igår stod jag på stan och väntade på bussen när en ung man kom fram till mig och undrade om jag möjligtvis var Tomtan?

-Ja.....

-Har du jobbat som lärare i P?

-Ja....

-Kommer du ihåg mig?

Om jag gör!!!! M var den mest väluppforstrade tredvliga elvaåring jag träffat!!! Målet som vi, föräldrar och fröken, kom överens om var att han skulle göra nått bus!!! En dag kom J, som var en yngling som inte kunde ta en oförrätt om det inte var han som gjorde den, och ville att jag skulle skälla på M! För det hade gått till skolan tillsammans, som de alltid gjorde, och M hade sprungit före, öppnat skolgrinden, stängt den framför näsan på J och hållt igen den!!!! Hemska saker !!! Och naturligtvis måste man som vuxen ta detta på allvar och tillrättavisa.... Så med ena handen klappande jag M uppmuntrande i ryggen medan mina läppar sa vad som förväntades och ögat blinkade. Han hade gjort det!!!!! HAn hade äntligen gjort ett bus!!!!

Och nog förstår ni att detta varn en speciell elev när han 9 år senare går fram till en kvinna vid busshållplatsen för att kolla om hon möjligtvis var hans gamla fröken!!!!

Inga kommentarer: