lördag 11 december 2010

En dag på jobbet....

JA jag vet att kungen var där och det var en massa pompa och ståt.... När citytunneln invigdes i Malmö..... Men däremot har jag inte hört nått om invigningen av vår citytunnel......

VAr bara tvungen att gå den idag när vi varit ute på en promenad och handlat tyg till mitt andra jobb..... JAg jobbade mao dubbelt.....

Det var ett våldsamt tryck på torget!!!!!! Helt omöjligt att ta sig fram med rullstol..... Men det är kul att det händer nått

Annars består både arbetsdagar och fritid av kastruller och vatten.....

Granen utanför Rådhuset är iår pyntad av vår alldeles egen president; Ewert Ljusberg! En jämtlänsk gran! Om ni tittar ordentligt så ser ni älghuvudena...

Efter mörktrets infall ståtar den i Jämtlands färger; blå som himmelen, vit som Oviksfjällen och grön som skogarna. Vadå vit, säger ni.... Nä det synd inte på ett kort, då dkulle jag ha filmat. De vita rinner nämnligen ner i små istappar här och där... Gillar den här granen skarpt!

Nu är det kväll och väl hemma hade YS lagat en underbart god Älgköttgruta med bacon och morot, till detta serverades ett glas vin! Nu är det helg!!!!!

Inga kommentarer: