lördag 12 mars 2011

Gregoriemarknan

Årets Gregorius blev *trumvirvel* Klicka på bilden och läs!

Idag styrde vi kosan mot Gregoriemarknan... Och vi var inte ensam! Nu vet vi ju presis vad som finns, för det är samma sak varje år, men ändå.... De hör till!

JAg har redan beställt fågelholkar av NaMj på PC men annars så hade jag kanske slagit till.
Vilken pipi vill inte flytta in i en etagevåning med eget gym, eller i en rockgitarr?

Beundrar alltid denna luffarslöjd!
Kommer inte ihåg vad an heter på rak arm, men här talar vi om en mästare inom sitt gebit!
Ewert Ljusberg, vår president, m fl uppträdde i Badhusparken/Vinterstaden.
De här måste var en av m fl....
I vinterstaden har det varit workshop för tjejer i isskulpturtillverkning.
Dett är några av alstren.
Godisbordet!!!
Jag med hem i ryggan blev lite lovikkagarn (färgen är riktigt skrikig.... egentligen....), salamikorvar, rökt fläskfilè (söndagsmiddag), rökt skinka och några kryddburkar.
Sedan tog vi vägen via Claes Ohlsson och inhandlade en vitlökshack.
Nu blir det en lugn lördag, solen skiner och de blåser kallt!





3 kommentarer:

Iris Erlingsdottir sa...

Vad kul att du har med dig kameran :) måste skaffa mig en sån ;)
Härligt inlägg :)

Brunakullan sa...

Det skulle kunna vara jag som hade varit på marknaden ser jag... apropå det du fick med dig hem ;)

Anonym sa...

Tyckte dom på bilden :)skulle ha vunnit Dansbandskampen förra året!
:(