söndag 13 mars 2011

Pågång....



Har en jättestor poncho som jag köpte i Tallin för några år sedan. Har sällan eller aldrig använt den som poncho men väl som filt när jag kurat i soffan (sa jag att den är stor?).
Problemet är att det är ett hål i filten som oftast hamnar på ändalykten och då blir det kallt....    Men så igårkväll tog jag tag i problemet!





Första gången och trologtvis sista, som jag repar maskinstickat.......








Men tjurig som jag är så blev det resultat tillslut. Halsksragen är borta och nu är det bara att fylla hålet med........ Ja med vadå????















Efter lite snurrande på nätet fastnade jag för den här varianten av mormorsruta. 
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=7&lang=se



Annars har dagen tillbringats i tvättstugan och med att läsa om Resiliens. Nu snurrade allt i huvvet så det blev några varv stickat...



 Är inte nöjd.... Inte ens lite.... Så mönstret kommer att göras om. De betyder att jag kommer att gå omkring med 2 olika vantar.... Men jag får väl hävda att det är nya modet!

5 kommentarer:

Ellis sa...

Spännande med stickprojekt! =) Hoppas det går bra med ponchon/filten och vantarna!
Ha en fin söndag!
Kram Elenor

syren sa...

Det blir ju hur fint som helst och vanten är ju så söt!kram

ansepanse sa...

visst är det det nya modet, en vante av varje sort
vilken fin poncho
kramar

Anonym sa...

Underbara färger, som alltid :-)

Anonym sa...

Nu ska Du kunna kolla länken!
:)