lördag 26 mars 2011

Ledig dag?





 Eftersom det inte blev nån Uggenresa i helgen så kommer här några bilder från förra helgen.


Fredagskväll i stearinljusens sken. Vi har solcell så vi har lite ström, men det är mystigt med ljus och elden som sprkar i Jötullen....



Vårt vakra skåp som älsklingen snickrat och en vän målat med Mofilâ
Och så var det ju den där Supermånen.
Så här såg den ut på fredagskväll...



Snön har arbetat på egen hand även denna vinter. Fast det är så lite snö så är det en hel del björkar som har fått gett upp. Mao har vi jobb Midsommarhelgen i år åxå!



Våren kommer även i Uggen.... MEN INTE FÖRRÄN EFTER PÅSK! SÅDESÅ!
 




Arbetsdags....










För er som hängt med under åren så vet ni att jag har en uppgift varje påsk; att skotta fram grillen!



Så då gör jag väl de.... Fast nu kommer jag att vara tvungen att sitta i solen och sticka, håla i ett pimpelspö eller bara vara...... Hela påsken.....



Det färdiga resultatet;
Ochså blev det ju Murekka mat till kvällen....
Lördagens supermåne ur en kock vinkel...


 Vi hör nästan aldrig på radion... Nångång i bilen kanske...
Men i Uggen så står radion på från vi kommer tils vi åker.
Bara lite tyst i bakgrunden.
Det är så hörligt om man vaknar till på natten att ligga och lyssna lite och sen somna om.

Nu ska jag försöka vakna till och ta tag i allt som ska göras idag....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser så himla härligt ut där :-)

Brunakullan sa...

Eftersom du redan gjort ditt jobb med att skotta fram grillen till påsk, så kan du sitta ute i vårsolen i Uggen hela påskhelgen och sticka ;)

Paradiset Kaos sa...

En liknade radio har jag haft i min ungdom :-)