söndag 29 mars 2009

Jag ska sluta klaga....

Iaf för dag . Bara man vääääääntar lääääänge på Metro att ladda klart bloggen, så kommer det mesta fram..... Förlåt....

Dags att nussa kudden. Idag ahr det inte blivit många knop. Hade bokat in mig på AfroDance men backade ur. Tog älsklingen på en timmes promenad och sedan höll jag tvättstugan under noggrann uppsikt. Har jävlats med ett litet stickprojekt, mönstret säger en sak och mitt förstånd (inte för att det är något att skryta med, men det enda jag har) säger nått helt annat. Har inte bestämt mig vem jag ska lite på, så att säga. Så istället för att lägga pannan i djupa veck (över 40 förlorar huden sin elastisitet, så varför frästa ödet) gav jag mig på en liten mössa till schemat. Elevarna på särskolan har alternativa sätt att kommunisera, en del använder bilder, en del tecken, en del saker som signalerar vad som ska hända. Jag har fått i uppdrag att sticka en liten mössa som symbål för "gå ut" till en elev, och det var ett lagomt söndagskvällsprojekt, krävde ingen eftertanke What so ever....

Imåra väntar en arbetsdag igen (tror jag iaf var jag inte arbetslös när jag gick hem i fredags, men imåra är en annan dag....) så nu vänter sängen och lite cdbok. En ny står på tur (och jag somnar så gott när någon läser högt för mig).

Inga kommentarer: