tisdag 14 juli 2009

Dagens dikt

 INGENS HUND

 

Jag måste få ge mig själv en dag

då min tanke får ströva fritt,

en dag då jag tar mitt första steg

och vet att det steget är mitt.

Jag vill vakna upp och stå

 på golvet en stund, och fråga mig själv

åt vilket  håll vill jag gå.

 

Ett steg i sänder....

och sedan ett steg till!

Det blir lustigt att se vad som händer

när man går åt det håll man själv vill.

 

Jag måste få fråga mig själv vem jag är,

och varför jag gör det jag gör.

Jag kan  inte leva med dörren stängd

om mitt liv står där utanför.

Och ropar de på mig från alla håll,

så svarar jag : " -Vänta en stund.

Idag är jag ingens hund!

 

Ett steg i sänder...

och sedan ett steg till!

Det blir lustigt att se vad som händer

när man går åt det håll man själv vill.

 

 

Av: Kent Andersson

 

Inga kommentarer: