torsdag 4 februari 2010

Den onda viljan

Tre unga män och gamla vänner, har åkt till stugan för att umgås en helg. Under en nattlig båttur kastar sig en av dem plötsligt över bord och de andra två gör inget för att för att rädda honom. Kommisarie Sejer tycker självmordet och kompisarnas historia inte riktigt stämmer. Och vad hade hänt som gjort att den drunknade varit intagen på psyk? När ett lik till påträffas i en annan tjärn börjar det hända saker....

Jag har läst Karin Fossums böcker med glädje tills "Mordet på Harriet Kron" då gav jag upp henne.... Försökte flera gånger och förstod ingenting, absolut ingenting... Jag hade nog inte ens provat läsa "Den onda viljan" om jag inte fått den i present av min hemlige kompis. Den var bra, jag känner ingen den Karin Fossum som skrev "Älskade Poona" mfl, en mästare att berätta en stillsam historia så att den blir spännande och man måste bara veta hur det går. Läs den!

Inga kommentarer: