torsdag 8 april 2010

Påskinlägg (oooootroligt låååångt ;-)

Helgen började med att hela familjen + mormor drog till Vôllan och grattulerade jubilaren på Kollonatet= Storebror 50 ÅR!!!!!!! Men de bilderna sparar jag för mig själv

På måndagen drog vi till Uggen.... Grått, grått, grått....

Tisdagen fick jag jobba...... FAst jag hade semester...... Det är nämlingn mitt jobb att se till att vi tar oss till grillen och Murekkan!

Men annars valde jag att sitta inne och sticka!!! Inte pga kylan, dygnstemperaturen var mellan +1 och -1, utan för att det var så grått och vått och ruggigt.....

Det här lockade mer.....

Onsdagen.....

var väl inge bättre........

Nä då ser detta mer lockande ut.....

Skärtorsdagen förtjänar ett helt eget bildspel!!!!! ÄS skrev i gästboken att "aldrig tidigare har jag upplevt så hög luftfuktighet och SNÖ!!!!"

Men efter en skär/GRÅ torsdag kommer en fredag.... Med arbete igen.... Styrelsemöte och årsmöte!!!!! OCH LITE SOL!!!!

På påskafton valde den yngre generationen att lämna oss OCH DÅ KOM SOLEN!!!!!

Alla kvistarna var tjocka av is som raslande föll ner i snön så fort solen tittade fram....

JAg tillbringade dagen ute i solen stickandes och till och med påskmiddagen intogs på skoterspåret!!!!!

SKÅL!!!!

Trädgårdsarbete ingick inte i planen!!!!!

Påskdagen gick i solens och fiskandets tecken..... Färden gick hit;

tillsammans med;

Fiskarna nappad för alla utom åt mig  som vanligt....  Men de bilderna är åxå privata

På hemvägen blev det däremot inte lika kul....

Men efter mycket lyftande och ........

Annandagpåsk bestod mest av städ och disk och frakt av saker och skotrar, ja trista saker.... Älsklingen åkte hem för att jobba, jag stannade hos mamma och ÄS.

Tisdagen blev en dag av våfflor, Nysätergården vid;

Sonfjället.

Sedan ett besök hos Tvåändsstickan och hennes två första lamm! Två baggar, ett dygn gamla

JAg valde att inte publicera bilderna av dig TvåÄndstickan

På vägen tillbaka till Hede såg vi ännumera tamboskap....

Sen kom en torsdag med länstrafiken tillbaka till Östersud och resten är historia.....

Inga kommentarer: