torsdag 2 december 2010

Imåra!!!!!

Ödsligt på Jamtli och "våra" bodar.....

Runt denna gran ska det dansas till Lidqvistara....

Grinden in till Jamtli utsmyckad av finaste rimfrost....

Granrismattan på plats! Och jag har fått en kompis!!!! Planen har varit att Tvåänstickan och jag skulle husera i bod nummer 258 detta år.... Nu har min förkylning, skitbaciller ivattnet och livet med diskbrock satt lite krokben för planerna.... Så sen i måndags har jag vetat att jag ska stå ensam på Jamtli.... Det är väl iofs inga problem..... Men man vill ju kunna gå på toa och äta och ta sig en sväng för att få upp värmen..... Idag, när jag stod och väntade på skolskjutsarna, kom ett sms..... Påväg hem från jobbet hade jag tid att läsa....."Ska du stå själv på Jamtli?" Svar:JEPP "Ska vi dela?" WOW!!!!! I elftetimmen fick jag en kompis till!!!!!!! Urmodern! 

Nu kommer det att ringas glada samtal med lägesrapporter till tvåändstickan och det kommer att bli lite kort från världens bästa julmarknad på bloggen..... En win win situation  Nästa år måste vi ha en större bod!!!!!

Inga kommentarer: