söndag 27 november 2011

Helgen som gått....

 I fredags kom ÄS hem från Trondheim. 
Vi skulle umgås och fira lite fördelsedagar och farsdag mm.
Han hämtade mig och satte ner mig framför ett dukat bord.
Sen bar det av ner på stan och Filmstaden.
Ett ställe jag inte satt foten på på bra många år.
På kvällens program stod Huvudjägarna.
Älskade boken, älskade filmen!
Sorgligt nog var det YS tur att ha magkramper så han kunde inte följa med....
 Lördagen ägnades åt adventstädning och pyntning.
Sedan märkte jag de som ska till Jamtli (fast de har jag väl redan skrivit en gång).
De är inte stor packning som jag har med mig....
Fast mammas mattor saknas på bilden...
Sen var det dags för den stora familjemiddagen!!!
Alla 4 åkte vi ner på Brunkullan där det åts både gott och mycket!!!
Sedan drog grabbsen, (den ene körde den andra till flickvännen) 
och vi gamlingar ramlade ner i soffan med magen i 4 hörn.....
Idag har det inte blivit mycket gjort förutom tvätt och handling och SNÖPROMENAD!

6 kommentarer:

Eva sa...

Du verkar ha haft en bra helg med dina killar
Om jag ska vara ärlig så har jag inte märkt allt ännu,har kommit lite annat jag hellre ville göra emellan..hehehe!
Härligt att snön äntligen kom,men söderut har dom det sämmre
Ma råkes om torsdan!

Yvonne :-) sa...

Behåll snön! Just nu är Berit här och hälsar på och håller ett väldigt väsen.Kram!

Mallan sa...

Snö? Mysigt! Jag önskar lite snö till skåne snart :-)

Brunakullan sa...

Här började dagen med regn!! Men i 18-tiden kom äntligen SNÖN!!! och adventskänslan =)

Otaliga projekt sa...

Åh, vad härligt med snö! I småland är det regn och tio plusgrader... Ja, lite blåst också!
Jag längtar efter snön, 1a advent med grön gräsmatta och väder som en dålig junidag är faktiskt rätt kass!
Jag skriver Tomtan på tre lotter och håller tummarna för dig.
Sarah

Ellis sa...

Hej!
Härlig helg du har haft! =)
Här blev det julmarknad idag, bara hantverk och det var mysigt!
Kram Elenor