fredag 17 april 2009

Ellen Elg

Under påsk har jag läst "80* från varmvatten" av Karin Alfredson. Det är den första boken om läkaren Ellen Elg. När jag läste del 2 kändes det som det fanns en del lösa trådar som jag ville får förklarade för mig, men jag har fortfarande samma frågetecken. Men med det vill jag inte säga att "80* från varmvatten" inte är en bok värd att läsa, fr det är den!

"80* från Varmvatten" handlar om sexualitet, kvinnoförtryck och död. I Zambia förblöder en fjortonårig flicka, i USA dör en domare i Högsta domstolen under mystiska omständigheter, i Sverige möts tre aktivister för att ta emot beskedet om en katastrof. I mitten av allt står Ellen Elg som skriver på sin avhandling, iaf utåt....

Även om jag inte fått svar på mina frågor är det en angelägen bok. Läs den!

Inga kommentarer: