fredag 24 april 2009

"Djävulsk risk"

En blomsterhandlare blir skjuten till döds i sin lilla butik. En sprängladdning exploderar i ett hus i närheten. Kommisarie Alex Delillos dotter är med i grupp miljökämpar som inte verkar vara rädd för att döda. Olika brott som på något vis verkar höra ihop. När dottern blir hotad för sitt agerande vid en skönhetstävling och sedan kidnappad Förstår Delillo att allt hänger ihop och att de har att göra med en psykopat av en sort de aldrig tidigare mött. Till slut ställs hon inför ett fruktansvärt val....

Jag kan inte dra mig till minnes att jag läst något av Scott Frost tidigare, men detta var en riktig nagelbitare. Nu har jag läst mig till på nätet att;

"Scott Frost är thrillerns nya mästare. Han har ett förflutet som manusförfattare till bland annat tv-serierna Twin Peaks och Arkiv-X."

Kommer absolut att ge honom fler chanser!

Inga kommentarer: