lördag 4 april 2009

vårtecken

När vår granne under oss börjar sopa bort allt grus och is och snö från gången då är det vår!!! HAn har nu slitit ut all is och plattorna ligger fria. I skuggan är det +8,5*, solen skiner just nu. Men när jag klev upp föll ett lätt, men tätt, sommarregn....

Snötippen har bytt färg från vit till smutsgrå. Hundskiten runt Lillsjön har börjat tina fram. Jag har sett en bild i tidningen på tussilago. Såg inga skridskoåkare på Medvinden idag...

Så nog luter det mot att det är vår. Fast att snön ligger djup, som synes av denna bild på Lillsjöbäcken i regn runt 10 i morse...

Jag har varit och vattengympat och sedan tog jag en sväng ner på stan för att köpa dragkedja till en jylf och till en munkjacka (mamma har lovat göra en insats...). Nu ska jag linda in mig i en filt på soffan och ta en liten tupplur.

Inga kommentarer: