lördag 26 december 2009

Annandagjul!

Så var julen så gott som över igen....

Julen  började med att mamma kom med bussen. På julaftonen åts det alldeles för mycket knäck, lakritskola och choklad, och på det alldelef för mycket gd mat. 2300 var det midnattsmässa i Odensalakyrka, och bor man 50 m därifrån så går man. Det var mycket musik och psalmsång, en härlig timma.

Juldagen spenderade jag en timma på ONOFF för att köa med en liten sladd så att vi skulle kunna se på film från datorn på TVn....  Och det gick jättebra! På min dator fanns inga av de alternativ till hål som önskades. Engagerade YS som genast tappade humöret. Efter att TVn åkt i golvet tog jag en långpromenad och ska se filmen nån annan dag..... på datorn..... Eftersom vi tillhör generation flinta.... Så höll TVn.... Det är bara lite blått i ena hörnet... Filmerna var dock bra tyckte hela resten av familjen.

Annandagen började med en stadig frukost och sedan tog mamma bussen söderut igen och jag har sopsorterat medan resten av familjen har sovmorgon. Sitter och dricker en kopp Zoegas och funderar på att kura ihop mig med en CDbok och lite strumpstickning.

Förutom TVraset så har det varit en lugn helg för alla utom diskmaskinen som aldrig har jobbat så här mycket sedan den kom i vår vård....

Inga kommentarer: