söndag 13 december 2009

Helg!

Lördagen började med att vi kortesh åkte till blitvätten för att leta igen både mammas och vår bil  Vädret i höst liksom hände från bilsidorna. Det var mycket halt och mammas lilla cleo gled i sidled i rondellerna och jag kände att 17 mil i detta före inte var något att stå efter... Men men, bilen skulle ju tillbaka! Efter vi tvättat bilarna startade jag min resa moy Hede medan älsklingen åkte och hämtatde vår alternativt odlade gris.
Som tur var det riktigt vinterföre så fort jag passerat Brunflo och man komde köra som vanligt  Men på Vemdalsskalet nådde förra veckans alla aktiviteter igen mig och det blev en lite proemnad...

Påväg igen! Tänkte ta ett riktigt fint kort på Sonfjället, men just då behagade det vara rena storstadstrafiken så jag hade ingen möjlighet att stanna och idag hade det gömt sig bakom molnen... Man får aldrig som man vill  

Så efter en massa påhälsande och en övernattning är vi åter i Östersund och passa tvättstugan och svär över datorn som är mera scitso än vanligt......

Inga kommentarer: