fredag 5 mars 2010

Inget att förlora

av; Lee Child

Jack Reacher har bestämt sig för att resa diagonalt över USA, från Maine till Kallifornien. I colorado stöter han på småstäderna Hope, Hopp, och Despair, Förtvivlan. Sin vana trogen, efter att han slutat som militärpolis, reser Jack lätt; en rulle sedlar, en ihoppfällbar tandborste, ett bankkort, ett utgånget pass och kläderna på kroppen. När han stannar för att dricka kaffe på Dispairs enda restaurang blir han gripen för lösdriveri och utslängd ur staden, tillbaka till Hope. Det skulle de aldrig ha gjort, man ger sig inte på JAck Reacher är envisheten personifierad..... Varför jagar polisen och invånarna i Despair ut alla främlingar? Har de något att dölja?

JAg har fullkomligt älskat JAck Reacher, mannen som kan slåss mot 6 personer och bara få ett blåmärke... Men den här historien var lite för otrolig.! Otrolig i den bemärkelsen att JAck aldrig skulle ha tillbringat 14 cdskivor för att ta reda på vad de döljer, han undviker ju att bli inblandad i sånt han inte har att göra med.

När jag är deppig och inte riktigt vet vad jag ska ta mig till så brukar en riktig Jack Reacherbok pigga upp mig och få mig att glömma mitt grubbel.... Men det här gången lyckades det inte! Fick flera gånger ta om ett spår för att jag gått i andra tankar och helt enkelt inte hört.... Lyssna gärna på Lee Childs böcker, det är ofta MAgnus Roosman som läser, men lägg ingen energi på "Inget att förlora".

Inga kommentarer: