torsdag 17 september 2009

Torsdags kväll!

Lovade en kompis att jag skulle sticka en omlottkofta till henne (i januari). Mönstret är busenkelt och grovt garn=grova stickor! Jag menar det är ju gjort på en grisblink!!!! Men jag håller fortfarande på... Jag hittar tusen roligare projekt! Till saken hör att jag med jämna mellanrum gör om mönstret i mitt lilla huvud utan att jag själv märker det och så är det bara att repa upp!!!! SUCK!!! Garnet är ludet och det är jättesvårt att repa. Nu i helgen så tog jag tag i koftan igen (det är ju snart vinter) och stickade ett framstycke. När jag lägger det på det andra framstycket för att kolla så att de blev lika långa ser jag att de ser olika ut. ????? Då har jag helt plötsligt vänt på mönstret igen!!! Istället för 2mtills och omslag har jag stickat omslag 2n tills..... REPA UPP IGEN!!!! Garnet håller inte för en repning till utan då får jag köpa mera garn! Så nu ska jag sätta mig framför TVn och ta tag i framstycket igen....

 

Inga kommentarer: