lördag 14 augusti 2010

Ett land i gryningen

AV; Dennis Lehane

Jag har läst ett flertal böcker av Dennis Lehane och gillat det jag läst! Speciellt böckerna om Privatdeckarna Patrick Kenzie och Angela Gennaro, men även Patient 67, Rött regn mfl.

Ett land i gryningen har stått på läselistan ett lånt tag och när det nu blev semester så var det dags att ge sig på denna 750 sidor tunga bok. Och blev jag besviken? NÄ! Ett tag i mitten var jag beredd att ge upp för det blev lite för mycket politik och alla vet vi ju hur hysteriska Amerikanarna är inför kommunister!!!! Men historien om Danny och Luther vann! Och när jag lade igen boken efter sista sidan så ville jag ha mer! En riktigt bra bok och vi var kanske lika hysteriska som Amerikanarna på den tiden..... Man minns väl Ådalen 31.... LÄS DEN!

Nu ska ju dethär åxå vara en handarbetsblogg.... Så då kommer här ett kort på mitt bokmärke. När mina elever på Waldorfskolan skulle börja 2-3an och lära sig korsstygn broderade jag ett bokmärke till varje elev med färger och motiv som passade just den eleven till deras födelsedag, det här är mitt!

Inga kommentarer: