söndag 7 februari 2010

Söndag den 7 feb....

Dagen började med att vi skackade iväg ÄS till Trondhiem och den Norska arbetsmarknaden. HAn har 50% nu och ett boende, och förväntar sig att fyll upp med annat jobb bara han är på plats och kan träffa arbetsgivarna öga mot öga. Så långt allt väl.... Men här hemma ligger mobilen och laddaren.... Men å andra sidan så har han rest runt i eorupa med tummen i högsta hugg utan mobil.... så.... Men när man söker jobb kan det vara bra att vara anträffbar..... Mamma är orolig...

 

Nåja. Nabotåget gick 0720 och sedan lade sig mamman och sov lite till. JAg har en riktigt bra bok i MP3n, men jag somnade iaf. Sedan blev det gardintillverkning... Symaskinen har just varit på lagning, men inte service.... Så det är lika jävlig som den alltid har varit!!!! 3 km tråd på ena sidan och en rak tråd på den andra.....  

 

Men tjurig som jag är så trädde jag om tråden för varje söm och tillslut så blev det en gardin.... Till saken hör att jag bara kunde hitta 10 ringar som har samma färg som stången och det var för lite... Hittade 25 ringar i rostfritt och de fick gå, men bara 15 nypor (eller vad det heter)... Men det verkar räcka! Korten är dåliga men det röda är samma som vår fondvägg!

Sedan blev det en 45 minuter promenad med älsklingen (mycket adrennalin att gå av) och då passerade vi snötippen.... Snacka om att den är liten och fjuttig iår mot förra året!

 

Kvällhimlen får tala för sig själv.....

  • Städa Ys har dammsugit. OCH städat TOAn PUSS!!!!!

  • Sy ny köksgardin

  • Promenad

  • Tvättat veckans tvätt. Snart så!!!!!

  • Stickat.... JA men lite då

Inga kommentarer: