fredag 4 november 2011

Mera bilder från helgen! Fortfarande är det lördag



Runt Karl XII  i Kungträdgården var det livat, hela parken var avstängd och det cyklades av glatta livet.



Almarna, ser väl kanske inte så mycket ut för världen som de gjorde när man såg dem på TV som liten...









Efter lite kaffe och biskvi blev det att rusa runt i lite affärer. Handlade inte så mycket utan de blev några tröjor.


Efter att ha vila de trötta benen på hotellet en stund begav vi oss till denna kyrka vid Kungsträdgården.







Älskar att gå in i kyrkor och känna lugnet och bara njuta. 



Ett bårtäcke från 1600-talet. De fanns jätte mycket fint silver i kyrkan men kameran ville som jag....



När vi kom ut hade de cyklat klart i Kungsan så vi promenera där.


Underbara färger!!!!



Sen blev det fördelsedagsmiddag för mammsen och gonatt!

6 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ja det är skönt att Biggans op har gått bra .Ha en bra fredag!. Morgonkramar

Anonym sa...

Jag känner tydligt att det var för länge sedan jag var i Stockholm.

Stattinskan sa...

Jag är också kyrknörd, fast jag inte är religiös på nått sätt. Jag blir både lugn och lycklig när jag kommer in i en kyrka. Det är roligt att vara borta, men attans så skönt att komma hem igen :-)
Gomorron

Rät&Avig sa...

Vilka härliga bilder!
Det verkar vara en fantastiskt höst överallt!
Och du...upplys alla du ser som säljer om vad som verkligen gäller för Lovikkavanten... som sagt, rätt ska vara rätt!
Ha det bra!
/Ann-Britt

strömmas sida sa...

Vad härligt att få se bilder från din resa. Mysigt att åka iväg och se lite annat också. Sen är det skönt att komma hem *ler*.

Önskar dig en fin helg
kram

Ingrid

Ama de casa sa...

Stockholm är verkligen vackert!

Och dom där höstfina träden i kungsan är även underbara när dom blommar i rosa på våren :-)