torsdag 24 november 2011

Tordag

 Med ljudboken ljudande så färdigställde jag sjalen,
(dvs garnet tog slut).
 Gillar den sista mönsterborden....
De kanske blir en sjal i bara den....
eller inte....
 Sen tog jag tag i oredan i halva garnförrådet..
Alla bommulsgarnsrester hamnade i denna lilla virkade korg utifall jag ska virka nått litet igen.
Sen bar jag tillbaka alla stickor och virkkrokar som inte är i bruk just nu.
De är så mycket enklare om saker och ting ligger på rätt plats
(inte min starkaste gren).
 I morfars kista fick bara hela och nästan hela nystan bo kvar
(och kuddstoppet).
 Sen blev det en stor kasse med restgarnen som jag ska ta mig en funderar på efter Jamtli!
 I städiver kom ett par damsockar fram som ingen har fäst trådarna på....
 Sen hittatde jag en underbart nystan som jag fick i sista bytet...
Började genast virka på en sjal....
(Ja ja vet!!!!! Jag är oförbätterlig!!!)
Lite restgarn tog slut redan idag.
En ny OS-mössa, land okänt.

9 kommentarer:

krakel sa...

Så var ju du husligare än jag var. Det blev inte så mycket gjort hos mig. Gick mest och tittade på allt jag borde. Men det blir en dag imorgon också!

ansepanse sa...

vad mycket vackra garner du har som du gör så mycket fint av
kramar

Brunakullan sa...

Här är det garner och stickor i både kassar och väskor. Och inte hittar jag det jag letar efter heller. Ska ta och städa upp i oredan någon dag =).

Yvonne :-) sa...

Sjalen tyckte jag om!!Jasså du kände till gojibär.Ingefära tycker jag inte om.Synd att ÄS inte är här och kan göra dunderkoket till mej! Kram!

Ellis sa...

Vad fin sjalen blev och likaså OS mössan! =) Skönt att få lite ordning på allt!
Kram Elenor

Mamma10 sa...

Åhhh va fin sjalen blev....härlig färg på garnet! !!

Skruttmärtha sa...

Fint du gjorde igår. Sjalen blev jättefin.
Jag har sytt ett stickfodral till mina stickor men ändå så ligger stickorna lite här och där i korgar man kan ju behöva dom igen.
Det var kul att sticka med pärlor. Tog en pärlnål när jag trädde pärlorna.
Ha en bra dag
Kram

Kristina sa...

ÅH gillar sockorna!!! Och färgen på nya sjalen med garn från byte...vad är det för garn?
Ha en skön 1a advent ♥

Ama de casa sa...

Oj vad vacker sjalen blev!
:-)