söndag 24 maj 2009

Drömtydare sökes.

Nu har jag under två nätter i rad drömt om Järnaffären i Strömsund, Jönnbua! Båda nätterna har jag krockat med renar, dels med en av kommunens enhetsbussar och dels med ägaren till Jönnbuas van, ingen blev skadad varken renen eller de i bilarna men plåtskador för 2X5000 kr. Jönnbua är inte vilken liten "bu" som helst... Det har bara blivit fler och fler rum, koridorer och prång för varje gång jag "varit" dit. Där finns bl.a en väl utrustad notbutik för klassisk musik, kläder, restaurang, och inatt fanns där en Nycirkusensemble som tränade in ett nummer i ett tyglager med jättestora tygbalar. JAg kan ju inte utelämna att jag åkt till Strömsund i snö och rusk och t.o.m. med en grupp fritidsbarn för att träffa ägaren, att bara få finnas i hans närhet, att under två sekunder få hålla hans hand och se in i hans ögon utan att nån av alla hans kompisar eller bröder eller vad de är ser....

Kan jag få lite hjälp??? Har funderat avoch till hela dagen och är därför rädd att jag ska krocka med renar inatt igen bara för att få vara i hans närhet.....

Inga kommentarer: