onsdag 16 december 2009

Onsdag!

Har just gjort hälarna på Decembersockorna. Förstod aldrig hur jag skulle göra hälen så det blev en helt vanlig klassiker....

Men visst blir de läckra.....

Yemenklänningen är blockad och klar nu är det bara att hitta tiden till att vara tomte/a...

 

Klippte av Amaryllisen igår och satte den i en vas. Den kompletterar adventstjärnan...

Jag har anmält mig arbetssökande på Arbetsförmedlingen idag. Jag hade 20 minuter på mid mellan de öppnade och min buss gick upp till jobbet.... När jag kom 10 minuter innan de öppnade var det redan lång kö. Men som tur var verkade det vara nått informationsmöte så de flesta travade bara förbi informationsdisken. Men sen fick jag en nummerlapp för det skulle göras en handlignsplan....

- Hur lång tid tar det för jag ska börja jobba om 20 minuter??

Då dyker det upp en hanläggare, tar min nummerlapp och ber mig följa med henne. Med en hastighet jag sällan skådat flög hennes fingrar över tangentbordet. Efter 5 minutar säger hon att det är bättre att jag går och försöker komma med den där bussen istället för att sitta där och titta på klockan, hon skulle skicka hem handlingsplanen med post till mig när den var klar! Det finns alltså helt underbara människor även på Arbetaförmedlingen!  

Inga kommentarer: