torsdag 17 juni 2010

ÅH! vad jag är fördomsfull....

eller vad är jag????

Småkillarna i grannes är ute och spelar fotboll i rött och rosa!!!!! JAg bara älskar sånt!!!!!!! Mera!!!! Mera!!!! Kommer ihåg när vi just hade flyttat till stan och vi var i badhusparken och lekte. Grabbarna hade fått ärva hela,rena, fina overaller av kusinerna och jag hadeväl aldrig funderat över färgerna..... JAg är en dålig mor.... Jag vet..... De stackarna har fått skador för livet...... iaf... Så klättrade mina söner glatt omkring i klätterställningarna, ca 2 och 3 år gamla. Alt frid och fröjd.... Det var fler barn som klättrade runt och lekte.... Så kommer det fram en tjej till mig (jag tror iaf att det var en tjej för hon hade röd/rosa aktig overall) och frågade vad "tjejen i röd overall hette?" HAN heter M, svarade jag då.... Hon verkade inte riktigt ta det till sig.... men... Efter ett tag dög hon upp igen (om det nu var en hon) och frågade vad "hon i rosa overall hette?" HAN heter T! Men, säger då tjejen (om det nu var en sånn) HON har ju rosa overall!!!!!

Älsklingen och jag gick genast och köpte en lila!!!!!

Inga kommentarer: