måndag 21 juni 2010

OFÖRBÄTTERLIG!!!!!

Den här sommaren skulle vara en "Göraklart" sommar!!!! Alla UFOn som ligger och tar plats skulle göras klart.... Först Babyfilt sen göra klart! Men jag är oförbätterlig!!! Var in hos Agneta (Garn & inspiration) och fick se en sjal... Behöver jag en sjal? Nä inte idag då... Men jag har ju lite, med tyngdpunkten på lite, garn kvar sen min första uppifrånochnerkofta..... MAn kanske.... och sagt och gjort; JAG HAR BÖRJAT ETT NYTT PROJEKT!!!! (Klicka på bilden för att komma till mönstret)

Nu är det ju såhär att garnet inte kommer att räcka..... Så då måste jag ut på Frösön (till skärgården, som de säger här) och köpa ett nystan till.... Och då vet ni ju hur det går!!! Jag kommer hem med garn till nått annat nytt projekt. SUCK! Får ta med mig M så hon kan välja ut garn till sin kofta och ett nystan saffran, ett nystan, så kanske..... Kanske.... Jag lyckas.... För plötsligt händer det!

Jobbat natten och var på fötterna 0500 nervös och ont i magen.... Höll på att missa enda bussen som gick åt det här hållet, önsketänkande skulle jag tro. Men 0720 var jag på folktandvården och tandhygenisten som välkomnade mig var otroligt bekant.... Efter ett tag trillade poletten ner; hon hade arbetsprövat hos mig när jag var klasslärare för åtminstone 50 år sedan.... Det var hon som knäckte nöten när hon hörde mitt skratt...  Men iaf, efter att ha röntkat och skrapat tandsten för glatta livet sa hon; JAG SÄTTER UPP DEJ PÅ EN TID OM 1½ ÅR IGEN!!!!!! Vilken underbar röst och vilken underbar sång!!!! Det här kommer att bli en bra dag!!!!! En bra vecka!!!!! 505;- fatigare, men jag behöver inte dit igen!!!!!!!!

Inga kommentarer: