fredag 18 februari 2011

Handarbete av ett annat slag.....

Nu har min skapelse åkt in i klassrummet för lite tillfixning.... Den vill inte hänga rakt.....

Lite mera av upplevelsepedagogiken som jag är oskylldig till  VAckert glitter, mjukt att ta i och starka färger för synsvaga (får inte till kameran så att den ger rättvisa färger). Mera glitter och ett vindspel = syn/upplevelse och ljud. Pärlhalsbanden låter rätt mycket när man tar i dem

Otäcka lådan.....  Det är en av veckans handarbetesprojekt!

Stick in handen här om du vågar!!!!!

Nog är det här en upplevelse för synen!!!! Sidenbanden är fulla av bjällror så även öronen kan få sitt... På väggen ser ni de första projekten som jag var med att tillverka. Dels 5 känselpåsar, 5 doftpåsar och 2 påsar med taktilplattor. Mera om dem en annan gång....

Nog vore det lite häftigt att sitta i sin rullstol, eller en sackosäck, innuti denna och höra bjällrorna som plingar så fort jag rör mig det minsta lilla, frivilligt eller ofrivilligt, och titta på glittret?

Inga kommentarer: