lördag 10 september 2011

Lördagens utflykt!

Jag satte mig i bilen och åkte mot Indalsälvens strand för att möta M och M's mamma.

 Sedan begav vi oss ut i skogen.
 I skogen finns det stubbar...

 och bär.....
 och ännu mera bär...
 Konstiga svampar..
 men ingen fyrklöver vad jag kunde se.
 Vackra svampar...
 Väldigt tjock mossa, en dröm för en timrare.
 Det här är ju en handarbetsblogg och här har ni ett hantverk av det mer grundliga slaget.
 Här har man inte legat på latsidan!!!!
 Och så fanns det små svampar...
 och ännu ännu mera bär....
 Många träd är det i skogen...
 och stubbar...
 och stenar!
 Och Indalsälven!
 Men varför var vi nu i skogen????

 Ser ni inte????
Vi skulle ju plocka svamp!!!
Både M och jag är noviser på trattkantareller och Rödgul Trumpetsavmp.
Men skogen är ju full av svampar!!!
Som synes..... JÄTTEFULL!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där gröna svampen längst fram i korgen ska du nog kolla upp i en svampbok. Dessutom, klagar du på fångsten? Då har du inte följt mina råd. Aldrig svamkorg i skogen. Svampar är skygga. Man hittar dem bara om man kan överraska dem och fånga dem i hundbajspåse eller örngott.

Mamma10 sa...

Älskar dina bilder Tomtan =)

Anonym sa...

VEM är det som har lagt den där stora stenen mitt i skogen? ;-)

Grattis till den stora svampfyndigheten :-D

MICKAN sa...

Oj vad mycket vackert det finns i skogen.

Men hittade du purjolöken bland taggsvamp och trattisar?