söndag 5 september 2010

I gamla fotspår

På fredagarna efter badet brukar vi alla ta en fika på cafèt innan vi åker till skolan för lunch och fritids. Men se denna fredag var det stängt pga sjukdom så planerna fick ändras..... Jag och min kompis tog en promenad i gamla fotspår...

På den här bänken har jag berättat mången saga, delat in grupper startat bergpromenader.

Waldorfträdgården är en prunkande oas. Många blommor och blommande örter trängs runt grönsakerna. En trädgård ska vara en oas även för själen! Ser ni den vita raden i kanten? Det är ull. Den hindrar rådjur och harar från at gå in i trädgården...

Trädgården brukar vara full av ståtliga solrosor, men i år verkar de inte hinna blomma...

Nu kommer jag inte ihåg vilka kusar det var som inte tycker om vallmo... Men valmon växer överallt i trädgården för att hindra nån skadeinsekt.

De var en skön fredags promenad i gamla spår, vissa delar av mitt läraryrke kommer jag alltid att sakna....

Inga kommentarer: