onsdag 29 september 2010

Mittiveckantankar

Tror jag är på bättre humör idag, eller iaf så hoppas jag det. Har ju inte riktigt stötts och blötts mot någon än, har bara skickat iväg älsklingen ut i kylan. -3 och riktigt höstigt men idag ska jag promenera till jobbet, även fast det går buss. Jag brukar (hela sista 2 veckorna har jag fuskat) cykla till jobbet, men de dagar jag inte ska hem efter jobbet undviker jag cykeln. Vill inte ha den stående utanför skolan över natten, stjäl man jättestora klumpiga utemöbler är en cykel en enkel sak..... Idag packar jag en stickning eller två, endera blir det Svenssons eller så blir det en date med Tvåändsstickan. I vilket fall blir det stickning

Igår satt jag och gjorde bilder till Musikvanten. När jag hade 5orna i hanarbete skulle det stickar lovvikkavantar, pedagogisk som jag är stickade jag en förevisningsvante som blev storlek gigantsk även efter flera tovningar.... Vanten, som aldrig fick nån partner, har varit användbar till mycket. Den har vistat hur en vante inte ska se ut, den har varit mattevante och nu ska den bli musikvante. Planen som jag vaknade med igår morse var att hitta en massa små djur och figurer att stoppa i vanten, men orken var slut för att springa runt på stan igår efter jobbet, så det får bli inplastade kort. Varje kort är en speciell sång så nu är det bara för vanten att vandra runt i gruppen och trolla fram sånger...

Nä tiden rusar!!!!!!

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer: