lördag 25 september 2010

Mörka strömmar

 Av; Arnaldur Indridason

Det här är Indiradsons sjunde bok som översatts till svenska får vi följa kriminalinspektör Elínborg, som för första gången leder en utredning på egen hand. Indirdasons böcker är fulla av mystiska dofter och mörka strömmar mot det förflutna, i "Mörska strömmar" leder det Elinborg mot den spännande upplösningen på kriminalgåtan. 

Ett tag, ett ganska långt tag, var jag irriterad på att det gick så långsamt, att det inte hände nått, att man inte kom vidare. Vem bryr sig om att det luktar Tandori av en sjal???? Men efter några cdskivor varvade jag ner och kbörjade verkligen lyssna... Och jag har bara en sak att säga; ingen anna löser brott på samma sätt som Elinborg! Det är speciellt, från ett annorlunda land..... Men jag gillar den, även denna.... Fast jag var färdig att kasta den efter 3 cd skivor. Nä, den är bra! STILLSAM! Men bra!

Inga kommentarer: