lördag 6 november 2010

Allahelgonsafton

och jag funderar på att börja leta vickarie för måndagen... De verkar inte ge sig med snorandet, feber har dock gett sig.... Nä jag avvaktar ett tag till. Annars är det soffan/sängen som gäller men ikväll blir det ett glas rött och älsklingens Småkârvsgratin  Det är så härligt att ha älgkött igen! Det känns som vi fått riktigt mat i frysen  Kommer ihåg när jag gick på gymnasiet och en kompis skulle följa mig hem ett påsklov. Vi skulle lyxa till det och åkte till Baggårdegs Wärdshus i Messlingen för att äta nått riktigt gott.... Men på menyn fanns det ju bara vanlig mat; ren, röding, öring, älg, ripa, tjäder.... Jag ville ju ha nått riktigt gott, inte husmanskkost..... Kompisen talade om för mig hur otroligt bortskämd jag var.... Och så var det nog, men annat är det nu förtiden.....

Annars så har jag betalat för vår lilla bod på Jamtli, så nu är det bara att producera  Fast först ska jag virka 4 OSmössor till en familj i Lyxemburg! Men allra först kommer en lur i soffan.....

Inga kommentarer: