måndag 8 november 2010

Mina nätter

är fulla av aktiviteter. Ja, ja,  jag drömmer en massa menar jag.... Va trodde ni?

Det har varit körkortslösa söner som hämtat mig med bil lååångt utanför stan för att köra mig till nästa busshållplats. JA jag kunde ju inte åka bil med någon utan körkort!

Det har varit turnér med nån orkester. Ja inte turné precis utan mera typ dansbandskampen, vi åkte dit för att åka ut och blev kvar, kväll efter kväll, och jag hade bara ett ombyte kläder. Bandet bodde nere i byn där vi spelade medan jag bodde i byn på bergets topp. Vägen dit var brant och på ett ställe så brant att klippan lutade åt fel håll. (Nu är det dags för en utvikning; Jag är extremt höjdrädd, kan inte stå på en kökstol. Och när jag drömmer mardrömmar så är det om spindlar eller att jag håller på att ramla ner eller måste gå efter smala spångar över bråddjupa klyftor. Men den här klättringen var inga problem!) En kväll när jag skulle klättra upp så kände jag hur det gjorde jätte ont i vänster längfinger. Det var en liten kräfta  ca ½ cm stor som bet mig i fingret. Och innan jag lyckades få bort den bet den en gång till. De gjorde så ont!!!! Och blodet sprutade!!!! Och det gjorde ännu ondare... Tillslut vaknade jag, för det gjorde så ont!!!! Då sov hela vänsterhanden!!!!

Inatt har det varit glömda vaggsånger, en massa kalvar och en lång hostatack!

Så mina nätter är fulla av aktiviteter!

Inga kommentarer: