söndag 28 november 2010

För 23 år sedan.....

Vaknade jag nån gång efter 5 av att det var nått konstigt pågång. Älsklingen vaknade och klockan plockades fram.... 5 min mellan sammandragningarna. Älsklingen stutsade ur sängen och tog sig en dusch, för nu skulle de ske; Första barnet skulle komma! Vi ringde barnmorskan och hon ville att vi skulle komma upp till Hälsocentralen. På med en massa kläder för termometern visade -25 och in i en kall bil... Jodå.... Nu skulle det ske! 3 fingrar öppet och hinnan stod och buktade. Men med tanke på de15 milen till BB fick jag en spruta för att stoppa upp skeendet lite. Barnmorskan vill inte släppa iväg mig ensam men samtidigt hade hon en tant på hemmet som skulle ha sin insulinspruta, och det var BM som hade juoren... Efter lite funderande och ringande hittade hon en kollega som kunde ta hand om tanten och iväg for vi med bårbil. Älskningen fick inte plats eftesom BM skulle åka med utan fick hänga på  vår bil. På turistinformation i Vemdalen var det dags för nästa spruta för nu vill verklingen barnet ut!!! Sedan bar det av mot staden! Stackars älsklingen som inget visste vad som hände i taxin utan bara såg dess framfart! I ett snitt på 140 genom stora renhopar for vi fram. Efter varje värk lyfte jag på huvudet och såg de typiska volvo245 lyktorna och vissta att älsklngen var med, om farten visste jag inget. I Brunflo körde taxin mot rött och sedan måste taxichaffisens hjärna ha kokat för han valde gamla E75an in mot stan... Älsklingen som inte vågade hänga på längre när det kördes mot rött, tog nya vägen och stod och väntade på oss utanför BB. Där stod åxå 2 BM och sa; Nästa gång stannar du inte i Hede till det sätter igång!!!! och jag ville bara skrika (gjorde det nog troligen åxå); Vem fa.... har sagt att det ska bli en nästa gång? 2 biträden klädde av mig från två håll och in på förlossningssalen. Nu hade dock sprutorna börjat verka och väerkarbetet stannade av. Men en sniff i vardera näsborre och sedan kom vår lilla pojke!!! P M
Väl uppe på BB sprang biträdena runt och satte upp adventsstakar för imorgon var det 1:a advent!
GRATTIS GUBBEN!!!!

Inga kommentarer: