onsdag 3 mars 2010

sitter här

i jamisen, inlindad i en filt och dricker te. Ska snart leta fram kläder och laga lunch (eftersom kollegan arbetstränar igen över lunch så blir en annan utan... Det blir liksom fel att äta pedagogisk lunch i utvisningsbåset utankompis...) Idag börjar jag 1045 så det får bli en tidig lunch hemma.... Sen en promenad, -15 och mulet, via en gammal arbetsplats och till jobbet. Ska försöka få ett vick på fredag, blev ju ledig från det ordinarie då och jag måste ju visa lite go i mitt arbetssökande sa de på AMS!!! Vidga mina vyer (fast det gör jag inte om jag går till baka till det gamla, eller....) vidga mitt geografiska område, det fanns ju över 500 jobb inom mina yrkesområden i Sverige! Gjorde jag inte det så blev jag nog av med A-kassan, vilket måste vara jättesvårt eftersom jag inte fått den än .
Fyfaan vad jag är gnällig!!!!! Likabra att sluta...

Inga kommentarer: