lördag 22 maj 2010

Lördagen i bilder och ord..

Jobbade och stod i  Hela dagen  och det är vårmarknade på Jamtli! Vad jag däremot hade missat var att Kommunal firade sin 100 årsdag med familjedag samtidigt. När vi kom ut från lägenheten hamnade vi mitt i deras tåg och det var långt! Väl inne samlades man på torget för att uppleva valtal à la 1910 (fast de flesta av tågdeltagarna hade då svikit...)

Argumenten är inte så vidskillda då mot nu, lite annulunda, men samma frågor... Allmän rösträtt - gå och rösta för vi har allmän rösträtt, 12 timmars arbets dag - rätten till ett heltidsarbete.... JA ni förstår...

Kolbullar ett måste!!!! Kommer inte ihåg hur många kilo fläsk som de gör av med under en Julmarknad.... men det är mycket!!!! Många är de kronor som dessa män och kvinnor dragit in till Jamtli och kön är alltid låååååång!

Ångmotor och en helt underbar moped!

En symaskin av den starkare sorten och ett strykjärn! Snygga eller hur?!?!?!

Det är Crosing i Östersund i helgen.... Tyvärr fick inte denna vara med

Blommor blommor blommor! Det är väl de vårmarknaden går ut på!

En glad fd mattjej med sin häst!

och så äntligen målet för dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LARS VEGAS TRIO!!!!! VÄRLDENS STÖRSTA TRIO!!!!!!!

Hade Lars Vegas fått en chans så hade segern varit vår i Eurovisionen! Lyssna och övertygas!

Mera örongodis.... Tyvärr så kan jag bara filma 7 minuter med min kamera.... och det räckte inte riktigt ända fram

Sedan blev det hemfärd och middag och så fick jag helg!!!!

Ta det lugnt i Hänryckningens tid!!!!

Inga kommentarer: