lördag 29 maj 2010

Lördagskul!

Erik var hos sin psykiater och de satt och pratade om Eriks dryckesvanor. Psykiatern undrade om Erik kunde förklara varför han drack så mycket.

”Jo, du förstår, jag förälskade mig i en änka som hade en vuxen dotter. Jag och änkan gifte oss och en tid därefter gifte sig min far med min styvdotter. Efter en tid fick min styvmor, alltså min frus dotter, en son, och jag fick alltså en bror. Men eftersom han är son till min frus dotter så blev jag samtidigt morfar till min egen bror.

Sedan fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger eftersom min sons storasyster är min fars fru. Och min sons storasyster är även hans farmor eftersom min far är hans farfar.

Jag är alltså bror till min egen son. Min son är min farmors brorson och jag är farfar till mig själv.

Jag är bror till min far och samtidigt både son och far till honom.

Min fru är min styvmor, mor, svägerska och styvdotter. Jag är far och son till mig själv!”

”Tack” sa psykiatern. ”Fortsätt och drick du.”

Inga kommentarer: