fredag 10 juni 2011

Appropå

 Frunatmakens's Blog inlägg om hur man ger sina husdjur avmaskningspiller....
 
Gör först en grundlig rengöring av toaletten.
Tillsätt nödvändig mängd schampo i toavattnet och fäll upp locket.
Håll i katten och lugna honom medan du bär honom fram och tillbaka i badrummet.
I en mjuk rörelse släpper du ner katten i toaletten och stänger locket (du kanske måste stå på locket så att han inte kan rymma).
VARNING: Stå inte för nära kanten eftersom hans klor kommer att stickas ut och leta efter något att ta tag i.
Spola 3-4 ggr.
Detta blir som en högtryckstvätt med sköljning, vilket jag funnit vara mycket effektivt!
Se till att någon öppnar ytterdörren och se också till att ingen kommer mellan toaletten och ytterdörren...
Stå så långt bakom toaletten du kan, lyft sedan locket.
Den nu rena katten kommer att hoppa upp ur toaletten som en raket och springa ut för att torka... 
/ EN HUNDÄGARE

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den ska jag inte läsa högt för hans kattslig höghet.

Anonym sa...

HJahaha! Då får man golvet tvättat också......
Svar: Tusen tack för den stora kramen, den behövdes! Kram

diana sa...

Muahahaha, kan se detta framför mig :) Ha en fin helg.

ansepanse sa...

nej, usch då

Bara Jag sa...

Att jag inte har tänkt på det tidigare!!

Trevlig helg!

mary-ann sa...

asg...och livlig fantasi som man har så spelas heeela scenariot upp framför mina ögon...hehehhe