onsdag 28 januari 2009

Andreas Roman; "Mörkrädd"

Fick för mig att detta skulle vara en deckare, annars hade den nog aldrig slunkit med. Men nån deckare var det inte..... Utan en riktig skräckis!

Vem kan säga, och vara helt ärlig, att Jag har aldrig varit mörkrädd? Jag kan inte säga det! Men jag lider inte av det untan det kommer ibland. Har någon kännt sig iaktagen, fast man är ensam? Det har hänt att jag tittat över axeln. Men David är mörkrädd på ett sjukligt sätt. Det tycks som om det alltid står någon i ett mörkt hörn och bevakar honom, någon som kommer närmare ju mörkare det blir... David gör allt för att undvika nätterna och mörkret och tillslut bestämmer han sig för att möta sin demon. Han börjar gå i terapi och sista steget är att bo ensam i ett hus ute i skogen tills han är botad...

En kuslig bok som väcker frågor. Vad hände egentligen den där sena kvällen när David var 9 år? Vem står i hörnen?

Mörkrädd är tydligen Andreas Romans sjunde roman! Han har aldrig kommit i min väg tidigare. Andreas är speldesigner och har skrivit fantasyböckerna med bla Drakväktartriologin och en triller: "Vigilante".

Inga kommentarer: