söndag 25 april 2010

Söndag!

Sitter och väntar in det magiska klockslaget 13.00 = tvättstugetiden  Sen ska jag valla älsklingen på en söndagspromenad i solen. Himlen är blå och solen skiner men det blåser kallt ifrån Oviksfjällen och Storsjöns is ligger som ett gigantiskt kylblock, så nån direkt värme kan vi inte skryta med. Men det är ju bara april och nån sommar blir det aldrig före midsommar så man får glädja sig åt det lilla. 
Nu tror jag att jag vilat ikapp mig! Det var nog utmattning som spökade inte magsjuka, och inte gråter jag för det! Jag har väldigt svårt att läsa av min kropp. HAr hållit på så här i flera år nu och tokjobbat och aldrig riktigt unnat mig nån ledihet.... JAg bör nog inse att jag är tant och inte kan härja dygna runt längre  Men som sagt, nu är det vilodagen och tvättberget väntar!!!

Inga kommentarer: