tisdag 27 april 2010

Tisdag!

Idag har jag avlagt mitt obligatoriska måntliga samtal till arbetsförmedlingen.... Det var den rasten  Men har var jättetrevlig och possitiv, tyckte dock att jag itne är tilllräckligt aktiv i arbetssökandet. Försökte åter igen förklara att Östersund ryms i din ficka och att de flesta jobb går via hörsägen och nån som känner nån som.... Men det hjälper inte! Så nu har jag fått mail med tjänster han tycker jag ska söka!!! Att jag inte kan få en lärartjänt i Östersund pga att komunen har en hel del övertalighet var nånting som han vägrade höra på. Så här ska sökas jobb!!!  Hej å hå!!!

Annars så började dagen av att jag väktes av vinden inte "Gunnars utter" (Black Ingvars). Sedan har det blåst mera, det har flugit snö och tillslut kom solen fram en liten stund!

Hann sticka en av hälarna medan jag åt frukost imorse så nu återstår den andra. HAr bestämt mig för att bara sticka ankelsockar så nu är de snart klara. Dela är jag less på mönstert och garnfärgen och så har Majmönstret i sockklubben har kommit . Så nu drar jag vidare till stickningen!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: